[O2FL] Wyższe spalanie po wymianie rozrządu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Sebamax
    Classic
    • 2017
    • 0
    • Octavia III combi (5E5)
    • CJSB 1.8 TSI 180 KM

    [O2FL] Wyższe spalanie po wymianie rozrządu

    Zamieszczone przez cbool10
    A o mnie zapomniał
    To zniewaga...
    Ale chyba nie tylko o tobie, z tego co widzę to jeszcze sopocianin i tom007...
  • Sebamax
    Classic
    • 2014
    • 25

    #2
    [O2FL] Wyższe spalanie po wymianie rozrządu

    Witam
    Po wymianie rozrządu wzrosło spalanie, może ktoś miał podobny problem?


    Przed wymianą: jazda ze stałą prędkością (tempomat) 90km/h 3,5 l
    rano po odpaleniu 0,6 l
    po rozgrzaniu na biegu jałowym 0,4 l


    Po wymianie: jazda ze stałą prędkością (tempomat) 90km/h 4,5 l
    rano po odpaleniu 0,8-1,1l
    po rozgrzaniu na biegu jałowym 0,6 l po dłuższej jeździe spada i
    faluje między 0,3-0,4 l

    Komentarz

    • asterix_007
      Drive
      • 2013
      • 60

      #3
      też zmieniałem rozrząd i też mi się tak wydawało,

      to że rano po odpaleniu masz 0,8-1,1 to normalne - działa automatyczne ssanie..

      jakby coś było nie tak to byś mial problem z odpalaniem ;-)

      Komentarz

      • Sebamax
        Classic
        • 2014
        • 25

        #4
        Ok, tylko jak wytłumaczysz wzrost przy rozgrzanym silniku i ogólnie większym spalaniu. W poniedziałek mam podjechać do mechanika i zobaczą o co kaman
        Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale zauważyłem że od wymiany rozrządu mam delikatnie podwyższony poziom oleju.

        Za wymianę rozrządu i pompę wody zapłaciłem 1200, następnym razem takie rzeczy będę robił w ASO Różnica 200-300 pln a mam pewność że będzie ok

        Komentarz

        • rurka07
          Drive
          • 2014
          • 87

          #5
          a co ma poziom oleju do wymiany rozrzadu

          Komentarz

          • piramida
            RS
            • 2009
            • 12222
            • Superb III (3V3)

            #6
            Sebamax, tak, na pewno aso to gwarant wykonanej należycie usługi :lol:
            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratoRS
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #7
              Re: Wyższe spalanie po wymianie rozrządu

              Zamieszczone przez Sebamax
              Witam
              Po wymianie rozrządu wzrosło spalanie, może ktoś miał podobny problem?


              Przed wymianą: jazda ze stałą prędkością (tempomat) 90km/h 3,5 l
              rano po odpaleniu 0,6 l
              po rozgrzaniu na biegu jałowym 0,4 l


              Po wymianie: jazda ze stałą prędkością (tempomat) 90km/h 4,5 l
              rano po odpaleniu 0,8-1,1l
              po rozgrzaniu na biegu jałowym 0,6 l po dłuższej jeździe spada i
              faluje między 0,3-0,4 l
              Odkad mam to auto nigdy nie mialem takiego spalania :idea:

              Chwilowe nigdy nie spada na 0,3l na postoju. Najczesciej jest na poziomie 0,5-0,6. Gdy pojawia sie 0,4 to jedynie czasem gdy ma sie wypalac DPF. Rano po odpaleniu zawsze ponad 1l. 3,5l przy 90km/h to chyba z gorki :diabelski_usmiech Nigdy takiego spalania nie odnotowalem na dluzszym dystansie niz 2-3km. Moze jadac w trasie 70km/h.

              Oleju jest wiecej lub mniej w zaleznosci od stopnia zabicia DPF-a A moze uzupelnili, bo bylo malo :szeroki_usmiech
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • Tomek000
                Ambiente
                • 2013
                • 143
                • Octavia II (1Z3)
                • CBZB 1.2 TSI 105 KM
                • DADA 1.5 TSI 150 KM

                #8
                Re: Wyższe spalanie po wymianie rozrządu

                Zamieszczone przez Maicroft

                Odkad mam to auto nigdy nie mialem takiego spalania :idea:

                Chwilowe nigdy nie spada na 0,3l na postoju. Najczesciej jest na poziomie 0,5-0,6. Gdy pojawia sie 0,4 to jedynie czasem gdy ma sie wypalac DPF. Rano po odpaleniu zawsze ponad 1l. 3,5l przy 90km/h to chyba z gorki :diabelski_usmiech Nigdy takiego spalania nie odnotowalem na dluzszym dystansie niz 2-3km. Moze jadac w trasie 70km/h.

                Oleju jest wiecej lub mniej w zaleznosci od stopnia zabicia DPF-a A moze uzupelnili, bo bylo malo :szeroki_usmiech
                Wiesz, ale to że Ty nie miałeś nie znaczy że nikt nie miał, u mnie na postoju w zależności od temperatury i ilośći odbiorników elektr.
                jak jest ciepło na ciepłym aucie 0.3, ze światłami mijania 0.4 - na dobrze rozgrzanym aucie > 20km

                poziom 0.5-0.6 mam na postoju jak auto nie jest rozgrzane

                a żeby bylo na temat, miesiąc temu zmieniałem pasek rozrządu i spalanie nie zmieniło się po tej operacji przeprowadzonej w ASO
                Kodiaq 1.5 DSG Style

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratoRS
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #9
                  No to co moje jest od poczatku zepsute, a Wasze sa dobre :twisted:

                  Tak samo 3,5l to jakies marzenia :roll:
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • TomekM
                    Ambiente
                    • 2006
                    • 127
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    U mnie po wymianie rozrządu też się lekko zaniepokoiłem wzrostem spalania ale po weryfikacji z dystrybutorem okazało sie, że to tylko komputer się zbliżył wynikami do rzeczywistości błąd wskazań spadł z 9 na 3,5 %
                    OII Combi 1.9 TDI BXE 2008 Ambiente ***234 kkm***
                    Opel Corsa 1.2 A12XER 150 Edition 2012 ***38kkm***

                    Komentarz

                    • Sebamax
                      Classic
                      • 2014
                      • 25

                      #11
                      Maicroft te 3,5l to na krótkim odcinku 2-3km (chwilowe spalanie)długa prosta, i żeby było śmieszniej to ten sam odcinek

                      TomekM wydaje mi się że coś w tym jest, teraz rezerwa i komunikat ile zostało do przejechania zapala mi się przy 90km do końca, a wcześniej za każdym razem było przy 100km.

                      Byłem u mechanika, cos tam porozkręcał, z tego co mówił to 'przestawił go na 'fasolkach' o 2mm czy coś takiego, co kolwiek to znaczy sprawdzał jeszcze kąt wtrysku, podobno jest ok, ale mamy podjechać do serwisu i sprawdzić na oryginalnym sprzęcie.

                      Komentarz

                      • piotrek_os
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 8162
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        Ja przed wymiana rozrządu miałem ustawione na -2 i spalanie z kompa było zaniżone o 0,2/100km. Teraz przy ustawieniu 0,0 przy "depnięciu" pokazuje -0,5. Spalanie na kompie 2 przy tankowaniu potwierdza się z dystrybutorem. Wiec tez myslałem, że po wymianie rozrządu wiecej pali o te 0,2 co było nieprawdą - tylko wskazania kompa się zmieniły.
                        Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                        Komentarz

                        • misza_zabrze
                          L&K
                          • 2013
                          • 1371
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • BLR 2.0 FSI 150 KM

                          #13
                          Hejka nie zebym sie czepial ale mowa tutaj o 0.5 L !! i spalaniu miedzy 3.5 a 4.5 Tak malo to chyba nawet pila lanuchowa nie pali
                          Ja sie krzywie gdy spalanie skoczy mi na 9L, a tu mowa o przecinkach :lol:
                          Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
                          Obecnie -> Seicento 900+LPG
                          Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
                          Bylo ->GOLF 3 1.8

                          Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

                          Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

                          Komentarz

                          • Sebamax
                            Classic
                            • 2014
                            • 25

                            #14
                            Ok tylko te 3,5 i 4,5 to jest chwilowe spalanie, a średnie z kilkudziesięciu km podskoczyło z 7 do 8,5l

                            Komentarz

                            • misza_zabrze
                              L&K
                              • 2013
                              • 1371
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • BLR 2.0 FSI 150 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez Sebamax
                              Witam
                              Po wymianie rozrządu wzrosło spalanie, może ktoś miał podobny problem?


                              Przed wymianą: jazda ze stałą prędkością (tempomat) 90km/h 3,5 l
                              rano po odpaleniu 0,6 l
                              po rozgrzaniu na biegu jałowym 0,4 l


                              Po wymianie: jazda ze stałą prędkością (tempomat) 90km/h 4,5 l
                              rano po odpaleniu 0,8-1,1l
                              po rozgrzaniu na biegu jałowym 0,6 l po dłuższej jeździe spada i
                              faluje między 0,3-0,4 l
                              Troche sie pogubilem. 3.5l i 4.5l przy 90km/h, a nagle piszesz ze z 7 na 8.5 :?: :?:

                              Tak na marginesie czego Ty oczekujesz na 2-3 km. Auto nawet sie nie zagrzeje.

                              Olej wskazania kompa, zalej do pelna. Zrob 100km i zalej. Tak bedziesz mial przyblizony obraz spalania.

                              [ Dodano: Wto 15 Kwi, 14 15:43 ]
                              Tak z przymrozeniem oka Jestes z Wa-wy idze weekend Wskocz do auta zajedz nad morze, kup rybke wroc i zobacz ile spalil. Bo pare-dziesiat kilometrow mozna zrobic w kilka dni po kilka km. Wtedy wcale sie nie dziw ze spalanie wyzsze.
                              Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
                              Obecnie -> Seicento 900+LPG
                              Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
                              Bylo ->GOLF 3 1.8

                              Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

                              Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

                              Komentarz

                              • rurka07
                                Drive
                                • 2014
                                • 87

                                #16
                                Sebamax, sprawdz synchronizacje walkow ma byc -3 do +3 to czym mechanik ustawial chyba na glupa jak trzeba jechac na wasa do aso

                                Komentarz

                                • mssfilmstudio
                                  Drive
                                  • 2014
                                  • 57

                                  #17
                                  Powiem Ci, że też zmieniałem niedawno rozrząd i była to pierwsza wymiana w tym aucie. Mam O2 przed FL 2.0 TDI i spalanie na postoju zazwyczaj miałem 0,4l/h a tak jak mówisz 90km/h tempomat na 5 biegu też w granicach 3.0 - 3,5 l

                                  Co do odpalania porannego, zawsze mam ok 1,1 - 1,6 po odpaleniu. Wystarczy, że go podkręce ze 2 razy do 2tys i od razu spada do 0,5l/h

                                  Po wymianie rozrządu odnotowałem wzrost na postoju z 0,4 na 0,5 ale powiem Ci szczerze - trwało to może tydzień. Wszystko się "dotarło" i auto znów spala 0,4 na postoju a z klimą i full obciążeniem + ogrzewana tylna szyba 0,6 max 0,7 l/h

                                  Do mojego mechanika mam ogromny szacunek i wiem, że zna się na rzeczy. Widziałem nawet, że stary pasek na tyle się rozciągnął, że o jakieś tam milimetry kąt wyprzedzenia na rozrządzie się zmienił i faktycznie po wymianie auto chodzi dużo milej.

                                  Rozrząd wymieniałem oczywiście na 100% oryginalny wraz z pompą wody, przy przebiegu 99 994 km

                                  Myślę, że nie masz się co martwić i dać temu jeszcze czas
                                  Dodam, że w mieście moją Octą po jakichś 2 tyg od wymiany zszedłem do spalania 5,8l/100 ( w rozkopanej Łodzi ) Zdejmij sobie z zegarów na jakiś czas to wskazanie Ty w FL możesz sobie ustawić prędkość na wyświetlaczu - co jest moim marzeniem i brakującym ogniwem O2 :P

                                  Pzdr
                                  Projekty architektoniczne / wnętrz
                                  Wizualizacje architektoniczne
                                  Grafika 3D
                                  Rysunek architektoniczny na zamówienie

                                  Komentarz

                                  • Maicroft
                                    Moderator
                                    S_OCP MemberModeratoRS
                                    • 2004
                                    • 25757
                                    • Audi

                                    #18
                                    Masz pokombinowane, auto jest ciut slabsze, ale pytanie ile bedzie z tankowan teraz wychodzic :twisted: Moj kompik tez pokazywal takie super wskazania, rozjazd to bylo zaledwie 0,7l/100km. Wiec zamiast na trasie pokazywac 6,5l to on pokazywal 5,8-5,9l. Niby nic :szeroki_usmiech
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz

                                    • mssfilmstudio
                                      Drive
                                      • 2014
                                      • 57

                                      #19
                                      Maicroft, ja mam coś pokombinowane? Jak :P?
                                      Auto mam od nowości z salonu i wiem co się z nim działo przez cały czas. Moc ciągle taka sama, nie czuje żadnych spadków.
                                      Od początku było takie ekonomiczne i nie raz sprawdzałem je tankowaniem.
                                      Jak dam mu ostro w palnik to pali od 9 do 11 l/100

                                      A odnośnie technik ekonomicznej jazdy nie będę się tutaj spierał z nikim bo to nie ten temat
                                      Projekty architektoniczne / wnętrz
                                      Wizualizacje architektoniczne
                                      Grafika 3D
                                      Rysunek architektoniczny na zamówienie

                                      Komentarz

                                      • asterix_007
                                        Drive
                                        • 2013
                                        • 60

                                        #20
                                        a jak można sprawdzić tą synchronizację wałków? ciekaw jestem czy mój mechanik coś z tym działał?. mogę to jakoś sam sprawdzić??

                                        Komentarz

                                        • piotrek_os
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 8162
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez asterix_007
                                          a jak można sprawdzić tą synchronizację wałków? ciekaw jestem czy mój mechanik coś z tym działał?. mogę to jakoś sam sprawdzić??
                                          Silnik - bloki pomiarowe....grupa 4 pozycja 4
                                          Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                          Komentarz

                                          • Maicroft
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratoRS
                                            • 2004
                                            • 25757
                                            • Audi

                                            #22
                                            Zamieszczone przez mssfilmstudio
                                            Po wymianie rozrządu odnotowałem wzrost na postoju z 0,4 na 0,5 ale powiem Ci szczerze - trwało to może tydzień. Wszystko się "dotarło" i auto znów spala 0,4 na postoju a z klimą i full obciążeniem + ogrzewana tylna szyba 0,6 max 0,7 l/h
                                            Odnosze sie do tego. Rozrzad masz wymieniony, to wtedy mozna lekko pokrecic walkami :idea: Ciesze sie ze Tobie pali tylko tyle Mialem BKD, wiem tez ile pali

                                            Jaka masz srednia predkosc z calego zbiornika dla tego spalania 5,8 dla zakorkowanej Lodzi :szeroki_usmiech :?:
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz

                                            • asterix_007
                                              Drive
                                              • 2013
                                              • 60

                                              #23
                                              piotrek_os, za pomoca vcds'a to sie zmienia? jestem w stanie sam to pozmieniać jeżeli bedzie wartość nieprawidłowa?

                                              [ Dodano: Pią 18 Kwi, 14 17:53 ]
                                              czy ewentualnie jest ktoś z podkarpacia kto by mi to posprawdzał?

                                              Komentarz

                                              • piotrek_os
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2006
                                                • 8162
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                #24
                                                Zamieszczone przez asterix_007
                                                za pomoca vcds'a to sie zmienia?
                                                się sprawdza, a zmienia za pomocą klucza
                                                Załączone pliki
                                                Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                                Komentarz

                                                • asterix_007
                                                  Drive
                                                  • 2013
                                                  • 60

                                                  #25
                                                  czy ktoś z Was, najlepiej na podkarpaciu sprawdziłby mi tą synchronizację wałków?

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...